woensdag 27 november 2013

Wat ik waardeer in mensen


Er zijn veel dingen die ik waardeer in mensen (en ook veel die ik absoluut niet waardeer). Er zijn eigenschappen of kwaliteiten die ik echt mooi vind, maar ook dingen die ik mooi vind, maar zelf niet zo willen bezitten.
Nou, ik heb er 5 uitgekozen, in willekeurige volgorde. 

1. Eerlijkheid 
Waarschijnlijk staat dit wel op iedereens lijstje en is daarom niet de meest originele toevoeging, maar ik kan er simpelweg niet tegen als mensen tegen me liegen. Of nep doen. Het gaat er absoluut niet bij me in. Echter, bewezen eerlijkheid waardeer ik ontzettend. Ik vertrouw niet snel iemand echt, dus je moet mijn vertrouwen wel echt winnen.


2. Zelfspot
Dit is iets wat me de laatste steeds meer opvalt: hoeveel mensen zichzelf ontzettend serieus nemen. En ik kan er daarom ook steeds minder tegen. Een beetje zelfspot is dan in mijn ogen ook hartstikke gezond en getuigt van een 'luchtigere' kijk op het leven. 

3. Kracht 
Kracht en doorzettingsvermogen zijn ook prachtige eigenschappen. Hoewel ik zelf twijfel of ik wel genoeg uitgedaagd word en daarom niet kan uittesten in hoeverre ik dit zelf bezit, vind ik het supermooi als iemand dit duidelijk wél heeft.

4. Moed
Nee, ik bedoel hier niet mee durven skydiven of durven sprinkhanen te eten. Ik bedoel meer iets in de richting van: durven tegen de menigte in te gaan, uit je eigen comfort zone te stappen en iets nieuws te proberen, etcetera. 


5. "Timeless beauty"
Dit is eigenlijk geen eigenschap, maar ik heb echt een fascinatie met dit soort mensen. Wie volgens mij een echte timeless beauty is, is Marilyn Monroe. De lach, de stem en de allure: ze passen zo eng samen dat het gewoon onwerkelijk wordt. Zelf al zou ze nu geleefd hebben, dan zou ze (volgens mij) precies hetzelfde effect hebben gehad op de media en het publiek.

Dit was 'm dan. Natuurlijk zijn er nog veel andere eigenschappen die ik ook mooi vind, maar deze springen er toch wel uit. Je zou kunnen zeggen dat aardigheid of vriendelijkheid er ook wel bij kan, maar over het algemeen vind ik die nep overkomen, vandaar dat die er niet bij staat. Ik hou helemáál niet van de fake glimlachjes van cassières of zo. Blegh.

x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten