woensdag 20 november 2013

10 places I want to visit

Hallo allemaal :)

Zoals de titel al verraadt, gaat dit artikel over 10 plekken die ik nog graag in mijn leven wil bezoeken. Het gaat daarbij ook om complete reizen, alleen dat paste wat minder mooi in de titel.


10. Niagara Falls
Deze watervallen op de grens van Amerika en Canada (heb het nog even opgezocht) lijken me zo ontzettend spectaculair dat mijn mond letterlijk zou openvallen als ik ze werkelijk zou zien. Sowieso heb ik echt een fascinatie voor watervallen en vind ik ze altijd supermooi, maar dit slaat toch wel alles.

9. China
China is het opkomende land van de 21e eeuw, zegt men. China heeft een eenkindpolitiek, is nog steeds communistisch, er wonen meer dan een miljard mensen - kortom, genoeg te zien.

8. Schotland/Ierland
De natuur die je in Schotland vindt, lijkt me overweldigend en is daarom ook de grootste reden waarom ik hier nog eens heen wil. Daarnaast zijn de accentjes ook niet verkeerd om te horen.



7. De tropen
Ik heb met opzet zo'n wijd begrip genomen, omdat ik niet specifiek weet welk land. De tropen hebben zo'n apart klimaat met veel planten en dieren. Het leven is zo anders daar.


6. De Sahara
Een woestijn is ook weer een soort fenomeen wat me heel indrukwekkend lijkt. Hoewel het grote nadeel hier is dat er schorpioenen rondlopen, wil ik er toch nog wel eens zijn geweest.


5. Australië
Behalve het fantastische accent en de relaxte mood van de Aussies, zijn de steden en het binnenland ook heel aantrekkelijk! 

4. Californië
De zon, de zee, Hollywood en L.A. - wat wil je nog meer?!

3. Reis door Europa
Deze moet ik misschien even uitleggen. Het lijkt mij fantastisch - maar dan ook echt fantastisch - om voor bijvoorbeeld een maand lang een reis te maken door Europa zonder ook maar enige planning te maken vantevoren. Gewoon, kijken waar we zin in hebben (want ik zou dit het liefst niet alleen doen). Steden, treinreizen en kamperen. Heerlijk.

2. De ruimte
Ja, uhm. Het is groot. Het is eigenlijk niets. Er is geen geluid, etc. Maar als ik de kans ooit zou krijgen...


1. New York
Last but not least: New York City. Een van de grootste steden ter wereld en ik ben er helaas nog nooit geweest. Maar als ik ooit de kans krijg, zou ik er denk ik nooit op uitgekeken raken. Het is dat het aan de andere kant van de oceaan is, anders was ik er allang naartoe verhuisd.

Dat was mijn lijstje! Wat zou jij hier nog aan willen toevoegen?

x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten