vrijdag 22 november 2013

Ik heb zin in kerst


Zin in kerst en eigenlijk ook oud & nieuw; daar heb ik eigenlijk elk jaar wel last van. Maar vooral dan in kerst. Hoewel bij de meesten misschien de kerstliedjes allang de keel uit hangen, zing ik nog altijd luidkeels en met veel plezier mee met Mariah Carey en Wham.

Hoewel wij thuis kerst nooit heel uitgebreid vieren en de kerstboom er soms pas staat op 1e kerstdag (of zelfs pas na kerst, omdat kunstbomen na de kerst 50% korting hadden bij Intratuin), blijf ik de anticipatie toch voelen. Misschien is dat ook omdat ik best veel Amerikaanse tv en films kijken, maar alsnog. Ik hou zo ontzettend van de sfeer die het met zich meebrengt. Je krijgt gewoon zin om in een dekentje opgekruld bij de open haard te gaan zitten en mee te joelen met All I Want For Christmas.



Ik moet daarbij ook meteen zeggen dat kerst voor mij niet een gelovig feest is. Ik ben niet gelovig opgevoed, dus voor mijn gevoel vier ik ook niet Jezus' geboorte. Ik vier de gezelligheid en de sfeer.

Het idee voor deze post kwam van het feit dat ik al een paar dagen rondloop met Nu Zijt Wellekome in mijn hoofd. Ik weet nog hoe goed hoe we op de basisschool dit soort traditionele kerstliedjes zongen. We gingen altijd 3 weken vantevoren oefenen, om met de kerstviering de liedjes vervolgens in een kerk te kunnen reproduceren. Elk jaar weer hetzelfde liedje. Dit is dan ook mijn eerste echt herinnering van kerst en het is ook wel meteen de leukste, denk ik. Hierdoor ben ik ook wel een beetje verliefd geworden op het feest.


Hetgene waar ik bij kerst nog echt op hoop, is sneeuw. Een echte witte kerst. We hebben wel vaker een beetje sneeuw gehad, maar een dik pak sneeuw moet ik nog meemaken! (Dus ik doe een klein schietgebedje!)

Liefs,
x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten