vrijdag 15 november 2013

Lauren Conrad: Beauty


Lauren Conrad: Beauty is een boek geschreven door (surprise, surprise) miss Lauren Conrad herself. Het is eigenlijk een doe-het-zelfboek over make-up.

Voordat ik dit boek kreeg en beautyblogs begon te kijken wist ik zelf, om eerlijk te zijn, vrij weinig over make-up. Oké, ik kon mascara aanbrengen (wat nog niet eens altijd even goed ging) of een beetje foundation op mijn gezicht smeren, maar daar hield het wel bij op. Dit boek heeft me zeker een hoop geholpen. Zelf al zou je echt niets van make-up afweten: dit boek geeft echt informatie vanaf het begin.



Hierboven zie je bijvoorbeeld de bladzijden van het boek waarop elke standaard kwast staat uitgelegd. Zo wist ik echt niet wat het verschil was tussen een poeder- en een blusherkwast, maar nu is dat alweer duidelijker.



Je ziet ook Lauren's eigen make-up looks en hoe ze die vaak maakt. 


Daarnaast staan er ook haarstijlen in. Hoewel ik de meeste van deze al wel wist, was het toch leuk om te lezen (en handig dus als je het nog niet weet).

Er staat ook een hoofdstuk in wat gaat over voeding en goed voor jezelf zorgen. Dit is een van mijn favoriete. We weten namelijk allemaal hoeveel make-up voor je kan doen, maar uiteindelijk komt het neer op persoonlijke verzorging. Zonder make-up en met goede verzorging kan je er namelijk fantastisch uitzien, maar andersom absoluut niet.


Als laatste staat er een hoofdstuk in van schoonheid in verschillende tijdperken. (Hierboven een foto van Lauren in 60s stijl). Het is superleuk om te zien hoe de looks zo ontzettend veranderen door de jaren heen. En omdat schoonheid zo perspectiefgevoelig is en dit hoofdstuk dat mooi bevestigt, vind ik het een mooi einde van een heel behulpzaam boek!

Dankjewel voor het lezen!
x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten