woensdag 6 november 2013

The Perks of Being a Wallflower

The Perks of Being a Wallflower, kort ook wel 'The Perks' genoemd, is een boek geschreven door Stephen Chbosky. Er is vorig jaar een film van gemaakt en die heeft hij ook zelf geregisseerd.


Ik kan ontzettend veel vertellen over dit boek. Het verhaal, de personages, strijfstijl en hoe het elke keer de juiste snaar wist te raken. Het heeft me absoluut niet teleurgesteld. Even een korte samenvatting zodat je een idee krijgt waar het over gaat.

The Perks is een boek dat gaat over de jongen Charlie. Charlie is 15 jaar oud en gaat voor het naar high school. Hij is nerveus en je leest ook hoe hij zo hoopt dat hij een paar vrienden krijgt. In het begin lijkt dit moeizaam te gaan, maar dan omdat hij Sam en Patrick en draait alles voor hem om. Hij wordt toegelaten in hun vriendengroep en komt voor het eerst in aanraking met vriendschap en liefde, maar ook met bijvoorbeeld drugs en seks.

Het boek is geschreven in een groot aantal brieven aan jou, de lezer. Terwijl je het leest, krijg je daarom echt het gevoel dat hij het je echt allemaal vertelt. Bovendien relateer je (of in ieder geval ik) je nogal met hem. 
Dit boek is ook bekend om zijn quotes. De meest bekende is toch wel "we accept the love we think we deserve" en "we are infinite". Ik heb zelf een paar quotes uitgekozen die ik in het bijzonder mooi vond.




Vooral de derde quote vind ik zelf ontzettend mooi en maakt ook nog wel wat bij me los. 

De film die is gemaakt vond ik ook heel erg mooi en hij omvatte dezelfde sfeer als het boek ook heel goed. In de film spelen o.a. Logan Lerman en Emma Watson.


Dit boek heeft mij zelf echt ontzettend veel geleerd, hoe raar dat misschien ook klinkt. Toen ik dit boek in handen kreeg, heeft het me echt even door mijn eigen leven heen gesleept. Het is daarom een speciaal boek geworden in mijn boekenkast en markeert ook wel een tijd in mijn leven die daarmee wel mooi is afgesloten.

Ik laat het hierbij, want het is al een vrij lang artikel. Veel liefs,
x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten