zondag 10 november 2013

Music: Classics that never get old

We hebben allemaal ons lijstje van liedjes die we honderden keren kunnen luisteren zonder dat we er ooit moe van worden. De laatste tijd stuit ik helaas een stuk minder vaak op dit soort liedjes - ik heb zelfs het idee dat de liedjes steeds commerciƫler worden en dat het steeds minder gaat om de kwaliteit van de muziek. Maar goed, besides the point, dit is mijn lijstje. Ik noem ze 'classics' (van de afgelopen tien jaar dus zo ongeveer. Ahum..)


Bad Day - Daniel Powder
Dit is een onmisbaar liedje op mijn lijst, want altijd als ik ook werkelijk een "bad day" heb (gehad), zet ik dit liedje op. En ik voel me altijd toch wat beter.

SexyBack - Justin Timberlake
Eigenlijk kan ik wel meer JT liedjes op dit lijstje zetten, maar ik hou het nu bij deze. Blijft een ontzettend lekker nummer.


Drops of Jupiter - Train
Echt een mooi meeschreeuwnummer dit. (Zo, mooi galgjewoord.)

Chasing Cars - Snow Patrol
Van dit lied krijg ik altijd een brok in mijn keel. De tekst is prachtig en ik heb altijd rillingen over mijn hele lichaam - elke keer weer. 


Somewhere Only We Know - Keane
We hebben allemaal wel eens een plek nodig om te ontsnappen en dat is precies waar dit nummer over gaat. Supermooi nummer.

Fireflies - Owl City
Echt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat de schrijvers van dit nummer zwaar onder invloed waren terwijl ze dit schreven.

Breathe Me - Sia
Een 'dieptepunt' in deze lijst, maar zeker eentje die altijd de juiste snaar raakt.

Fast Car - Tracey Chapman
Alleen de melodie al, die maakt je even slikken. Heel mooi nummer en met veel emotie gezongen.

Hey There Delilah - Plain White T's
Een lekker zomernummer waarmee iedereen kan meezingen.

Don't Speak - No Doubt
Dit nummer zit al het hele weekend in mijn hoofd en het blijft een heel krachtig nummer wat ook iedereen gegarandeerd kan meezingen (of in ieder geval het refrein).

En daarmee is mijn lijstje rond!

Liefs en tot de volgende keer,
x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten