zaterdag 7 december 2013

Opkikkertje

Soms heb je van die dagen waarin je je helemaal niet happy voelt en hoe hard je ook probeert om je beter te voelen - alles faalt. Maar dat is eigenlijk helemaal niet erg, sterker nog: het is zelfs gezond en hartstikke normaal om af en toe even iedereen de pot op te wensen. 
Omdat ik zelf - als relatief normaal persoon - me ook wel een zwaar depri voel, heb ik in de loop der jaren een paar tips voor mezelf (en nu dus ook voor jullie!) bedacht. Ik heb ze hieronder neergezet. Enjoy! 

Je favoriete serie kijken 
Dit helpt mij altijd ontzettend. Als ik me even klote voel, dan zet ik een aflevering van Friends op (hoevaak ik ze ook al heb gezien, dat maakt me niet uit). Meteen voel ik me dan beter, omdat ik toch even kan lachen.

Even je niet schuldig voelen over die reep chocola
Jezelf verwennen mag best soms. Ik heb vaak de neiging te streng voor mezelf te zijn en vind het erg als ik iets niet doe wat ik wel had kunnen doen, maar ook ik weet dat het niet altijd hoeft. Een reep chocola of een halve rol koekjes moet ook (af en toe!) kunnen.

Take a long bath... 
Ahum, nogmaals: verwen jezelf met een lekker warm bad. Mag ook best soms.

Onthoud dat je niet doodgaat aan één slechte dag Klinkt misschien heel logisch, maar in dat moment kan het best opluchten om je dat te realiseren. (Bovendien hebben wij vrouwen nog wel eens de neiging één keer per maand, ahum, wat meer dramaqueens te zijn. Maar ook dat gaat weer over.) Morgen is weer een nieuwe dag! So don't worry, just be happy :) 

 x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten