zondag 8 december 2013

5 Tearjerkers

Ik hou ontzettend van films. Soms zijn het romantische films, soms romcoms, soms horror, soms komedies waar ik zin in heb. Maar vaak genoeg zijn het ook de drama's, en dan in het bijzonder de zogenaamde 'tearjerkers', oftewel: tranentrekkers.
Ik snap mezelf soms ook niet, geloof me, want waarom zou je in vredesnaam zin hebben om heel hard te huilen en snotterig voor de tv te zitten. Géén idee. Maar omdat ik het juist zo lekker vind om dit af en toe toch te doen, heb ik vandaag een lijstje met films waar ik het nooit droog bij houd (hoe vaak ik ze inmiddels ook heb gezien. Ahum. Te vaak.)

Voordat Ik Doodga (Now is Good)
Een film over een meisje met kanker dat bijna doodgaat. O, zo cliché, maar man, wat was hij zielig. Ik geloof niet dat ik ooit zo ongecontrolleerd heb gehuild om een film.

Finding Neverland
Een verhaal over een familie die een beetje hulp nodig heeft om de magie terug te vinden in hun gezin. Behalve dat dit absoluut mijn twee favoriete acteurs zijn (Kate Winslet en Johnny Depp), is het verhaal ook heel ontroerend.

My Sister's Keeper
Nog een film over een meisje dat vecht om te overleven. (Ik raad je overigens af om deze films in één dag te kijken. Je springt hoogstwaarschijnlijk van een gebouw af.) Haar familie gaat er echter aan kapot.

Titanic
Nou, wie heeft deze film inmiddels nog niet gezien? Ik, tot zo'n twee jaar geleden. En ik heb het geweten. Maandenlang was ik helemaal verslaafd aan dit verhaal en dan vooral aan het einde. Zo mooi! En een prachtig liefdesverhaal, dat ook.

Hachi: A Dog's Tale
Deze film kwam op een avond op tv en ik dacht dat ik zou gaan kijken naar een Disney-esque film met de eeuwenoude happy-ending formule. Had ik dat even mooi mis. Ik was die avond moe van het huilen na de tijd. Pfoe.

Wat zijn jouw favoriete tearjerkers?

x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten