woensdag 5 maart 2014

Music of the moment: #1 '14

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste Music of the Moment uploadde (dat was in december), dus ik dacht dat het misschien wel weer tijd was voor een nieuwe. Ik luister de laatste tijd weer hartstikke veel muziek. Ik kom dan vaak even tot rust, of ik luister bijvoorbeeld tijdens het hardlopen of fietsen. Er zitten dan ook een paar nieuwe artiesten tussen, althans, die voor mij vrij nieuw zijn.



Allereerst, Tom Odell. Ik ben ontzettend verslaafd aan het album van deze jonge Engelsman (hij is pas 23). Zijn rauwe stem en zijn Britse accent die je af en toe goed hoort, vind ik super. Qua muziekstijl weet ik hem niet helemaal goed te plaatsen, maar hij is in ieder geval niet echt pop, meer alternatief.


Ik schreef laatst al over Alex & Sierra, een groep die meedeed aan X Factor USA. Janet Devlin deed mee aan de Britse versie van het programma en hoewel ze niet heeft gewonnen, heeft ze toch een leuk album geproduceerd. Haar unieke stem vind ik echt ontzettend mooi.



Oké. Laten we even vantevoren zeggen dat ik geen hiphopexpert ben - integendeel zelfs. Maar met Eminem schreeuw ik hard mee (hoewel ik de helft meestal niet eens versta en ik daarvoor echt de lyrics moet googlen). Hierboven twee van mijn favorieten.



En dan als laatste: Acda en De Munnik. Misschien niet zulke typische happy-happy songs, maar ik vind het heel mooi. Dit is letterlijk de enige Nederlandstalige muziek die ik langer dan een paar minuten achter elkaar kan luisteren. Gisteren hebben ze aangekondigd dat ze gaan stoppen met Acda & de Munnik na de tour die in het voorjaar van volgend jaar stopt. Heel jammer!

Love,
shar




Geen opmerkingen:

Een reactie posten