vrijdag 24 januari 2014

Book review: 14,000 things to be happy about


Een tijdje geleden bestelde ik dit boek. Ik heb niet zo vaak tijd om te lezen, jammergenoeg, maar dit is zeker een mooi alternatief. Een echt leesboek is het echter niet. Daar bedoel ik mee dat hier geen verhaallijn of zo in zit, maar - zoals de titel al verraadt - staan er 14 000 dingen in waar je blij van kan worden.



Ik heb het boek niet uitgelezen inmiddels, maar ik denk ook niet dat ik dit ga doen. Af en toe sla ik hem open als ik dat even nodig heb. Je ziet de wereld en de kleine dingetjes dan even door een roze brilletje. Kan je daar ook blij van worden? vroeg ik me continu af. Ja, absoluut!

(Excusez-moi trouwens voor mijn vingers op de foto; het boek is nogal stug dus hij blijft niet open liggen.)

Een bladzijde uit het boek

Zoals je waarschijnlijk wel opvalt op deze bladzijde, is dat de punten ontzettend willekeurig zijn opgesteld. Van liedjes tot tandartsen, van schoolkluisjes tot ijs eten.  

En nog één.

Liefde en zonnebrillen. Het loopt hartstikke uiteen.

Het enige wat ik jammer vond aan het lezen van dit boek, is dat ik sommige dingen niet begreep. Het boek is geschreven door een amerikaanse schrijfster en sommige woorden begreep ik niet en kon ik ook niet terugvinden op het internet. Dit terwijl mijn Engels echt niet slecht is. Maar dit is iets persoonlijks. Voor hetzelfde geld snap jij het wel.

Ik vind dit een ontzettend leuk boek en ik pak hem dan ook best vaak uit de kast voor een oppepper. Echt een aanradertje dus!

Liefs, 
x shar

14,000 things to be happy about, door Barbara Ann Kipfer. Besteld bij bol.com voor €8,49.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten