woensdag 9 april 2014

Kast opruimen + tips

Ik wilde het al een tijdje doen, maar ik kwam er telkens niet aan toe. Afgelopen maandag ein-de-lijk wel: ik moest namelijk mijn kledingkast nodig weer eens opruimen. In eerste instantie dacht ik gewoon wat shirtjes opnieuw op te vouwen zodat het er wat mooier uitzag, maar uiteindelijk werd het een grote schoonmaak. Vandaag heb ik voor jullie een stukje over hoe ik dat precies heb gedaan, hoe ik beslis wat ik bewaar etc. etc. Ik heb helaas geen before-foto's, want ik wist dus helemaal niet hoeveel er uiteindelijk uitging.

Ik begin altijd op te ruimen per plank. Ik begon bij mijn shirtjes en topjes, aangezien dat vaak de grootste zooi is. Terwijl ik alles opnieuw opvouw, beslis ik wat ik ermee doe. Heb ik het de afgelopen 2 maanden ongeveer aangehad? Past het nog mooi? Is het niet kapot? Zal ik het in de komende maand weer eens aantrekken? Dit soort vragen stel ik mezelf. Als ik op alles 'nee' kan antwoorden, weet ik al genoeg. Het heeft geen zin om het te bewaren. Ik heb dan ook vrij weinig moeite met het nog te bewaren. 

Terwijl ik alles sorteer, bedenk ik me ook vaak of ik dingen handiger kan indelen in mijn kast. Zo heb ik nu een aparte (halve) plank voor sportkleren en een aparte stapel voor basisshirtjes. Dit vind ik voor mezelf handig en kan me best nog wat tijd besparen 's ochtends.

Uiteindelijk is dit mijn kast geworden:

Om je een idee te geven wat allemaal weggaat en hoe vol hij vantevoren zat:

Dit is alles wat ik weggooi. (Het zijn overigens hoge stapels.)

Liefs,
Sharon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten