maandag 21 april 2014

Film review: The Spectacular Now


Hey allemaal!
Een tijdje geleden (tijdens een van mijn dwaalsessies door trailers op Youtube) stuitte ik op de trailer van The Spectacular Now. Ik weet nooit goed hoe ik dit soort films moet categoriseren, maar ik denk dat ik het Coming Of Age zou noemen. Wat ik wel weet, is dat ik dit soort films of boeken altijd fantastisch vind. Puur om het feit dat ze zo realistisch  en 'gewoon' zijn. Het zijn gewone mensen en dit verhaal zou mij (of jou) ook zelf kunnen overkomen.

Nou, het verhaal gaat over Aimee en Sutter. Sutter is een populaire jongen, een feestbeest en staat graag in het midden van de aandacht. Aimee is juist het tegenovergestelde; ze is heel rustig en onopvallend en daarnaast is ze erg begaan met anderen. Nadat Sutter en zijn vriendin net uit elkaar zijn, ontmoet hij Aimee en ze gaan steeds vaker met elkaar om. Uiteindelijk worden ze verliefd.

Ik heb geprobeerd de samenvatting hierboven wat minder cliché te laten klinken, maar vond het vrij moeilijk. Als je het samenvat, klinkt het ook heel standaard. Ik wil wel benadrukken dat het als je de film kijkt, absoluut niet zo aanvoelt. Het voelt daarentegen juist erg authentiek. 


Het eerste gedeelte van de film gaat heel rustig en ik betrapte mezelf er vaak op dat ik breeduit zat te glimlachen voor het beeldscherm. Hun beginnende relatie is echt ontzettend lief en (zoals ik eerder al zei) ook heel realistisch. Deze mensen zou je echt kunnen tegenkomen.
Het tweede gedeelte is wat minder voordehandliggend en er waren ook momenten dat ik even gechockeerd was door wat er gebeurde. Er was zelf een punt dat ik toch aardig wat traantjes heb gehuild.



Het grote pluspunt van deze film vind ik toch wel de chemie tussen de hoofdrolspelers. Shailene Woodley en Miles Teller zijn beide heel goede, opkomende acteurs en dat laten ze ook zien met deze film. De beste scènes van deze film zijn dan ook de meest simpele; de vonken spatten dan van het scherm.

Love,
shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten