zaterdag 1 februari 2014

The Wolf of Wall Street: movie review

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik deze film zag, maar daarom niet minder goed in mijn geheugen. Vandaag heb ik een review voor jullie over The Wolf of Wall Street.


The Wolf of Wall Street is een film over de jonge, ambieuze zakenman Jordan Belfort, gespeeld door Leonardo DiCaprio. Niet lang nadat hij belandt op Wall Street, hét economisch centrum van New York, zwemt hij in het geld. Daarbij raakt hij steeds meer in de ban van het geld en raakt hij niet alleen verslaafd aan vele soorten drugs, maar ook aan het leventje zelf.

Toen ik zag dat de film drie uur lang duurde, schrok ik wel even. Dat is een behoorlijke zit in de bios. Maar ik kan je vertellen: ik heb me geen seconde verveeld. Het verhaal gaat razendsnel en er gebeurt in elke scène wel iets interessants of grappigs. 

Er is op deze film nogal wat kritiek gekomen. Niet heel verrassend, want er wordt veel in gesnoven, er zit veel naakt in en vrouwen worden ook niet in hun beste licht gezet. (Bovendien is het woord 'fuck' welgeteld 522 keer gebruikt.) Maar in dit geval vind ik dat niet storend, terwijl ik voor alle voorgenoemde dingen helemáál niet ben. Waarom? Omdat het puur satirisch gebrukkt is. Deze vertelt je niet hoe geweldig deze wereld wel niet is, maar juist het tegengestelde; hoe leeg deze eigenlijk is.


Naast de absoluut fenomenale (en wat mij betreft Oscar waardige) hoofdrol van Leonardo, zijn er ook nog andere acteurs die ik heel goed vond. Zoals Jonah Hill en Margot Robbie, die allebei op hun eigen manier hun rol perfect neerzetten. De rol van Margot Robbie (zie plaatje hierboven) is wel vrij beperkt, maar daarom niet minder leuk.

Ik vond deze film echt een masterpiece en wil hem eigenlijk nog wel een keertje kijken. Ondanks dat hij zoveel controversie over zich heen heeft gekregen dus.

Liefs, 
x shar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten